BangAutoMag Testoval Hyundai i30 CW 1,6GDi


Bang.sk

IMG_7925 [1600x1200]Dostávam kľúče od predajcu Hyundai. Vychádzam von z predajne, predo mnou stojí krásne vyleštený Hyundai i30 CW v hnedej farbe (metalická Satin Amber) vo výbave Style a s príplatkovou integrovanou navigáciou, vrátane zadnej parkovacej kamery a bluetooth.

 

 

file (1)

Nastupujem do auta na sedadlo vodiča nastavujem si volant a sedadlo. Pre mňa ako vodiča je sedenie prijemne a pohodlne, sedák je dostatočne dlhý  a operadlo s opierkou hlavy je dostatočne vysoké aj na moju postavu ( 185cm ). Prestupujem do zadu a sedadlo vodiča nechávam v rovnakej polohe.(Woooow) Na moje milé prekvapenie s mojou postavou sa mi vzadu sedí tak isto veľmi prijemne, od kolien k operadlu predného sedadla mám cca 10cm a to sedím uvoľnené a nie vzpriamene. Presúvam sa ku zadnej časti vozidla a otváram kufor. Nakladacia hrana je k mojej výške skvelá, kufor ma dvojte dno. „prvé poschodie“ má odkladacie boxy na rôzne drobnosti a „spodné poschodie“ tvorí dojazdová rezerva. Ja osobne preferujem dojazdové koleso a nie súpravu na lepenie defektov. Objem kufra je 528l .Po sklopení zadných sedadiel sa vám naskytne batožinový priestor v rovine s objemom 1642l. Pomaly obchádzam auto a do očí mi padli 17″ disky ktoré sú dodávané vo výbave Style a obuté na pneumatikách od kórejského výrobcu Hankook. Disky sú veľmi vkusné a elegantné so športovým nádychom, k pneumatikám sa vyjadrím neskôr v článku.


hyundai-i30-1-6-gdi-style-hatchback-62802301


 

Sadám si za volant , zatváram dvere a sluchom testujem odhlučnenie vnútra kabíny od vonkajšieho sveta. Auto je úžasne vytlmené. Kľúčik si nechávam vo vrecku nohavíc pretože auto má vo výbave systém bez kľúčového štartovania. Nastavujem si elektrické spätné zrkadlá, nastavenie je veľmi jednoduché a presné. Stláčam spojku za ňou „ENGINE STAR/STOP“ zahladím sa na otáčky ,, to auto je fakt naštartované?“. Tichí chod motora a dokonale odhlučnenie kabíny je „počuť“ .file (10)

Na prvom kilometri si nastavujem tuhosť posilňovača riadenia. Mám na výber z troch režimov: Normál, komfort, šport. Mne vyhovuje režim šport, tak ho ponechávam zapnutý. V tomto režime je tuhosť volantu najväčšia. Parkovať odporúčam v režime komfort.

Trasa, ktorou budem auto testovať je náročná. Budú v nej prudké stúpanie, ostré zákruty, nebezpečné klesania a  aj rýchle rovinky.

Hyundai i30 s motorom 1,6 GDi pozitívne prekvapil. Motor ťahal od spodných otáčok až do obmedzovača, samozrejme od závislosti zaradeného prevodového stupňa. Zrýchlenie s 0-100km/h je cca za 10s. Systém priameho vstreku tohto motora a nasledovný výkon sa mi páči viac ako maloobjemové motory „vyzbrojené turbom“. Samozrejme to je môj osobný názor.

engine_1_large

Prevodovka ma krátke rýchlosti ,čiže je sprevodovaná do mestských podmienok. Musím pochváliť radenie prevodových stupňov, dráhy prevodov sú presné. Radenie prevodových stupňov nie je vôbec únavné, pretože je možné radiť napr. 1-3-6. Nižšie stupne prevodov, v tom prípade treba trochu viac vytočiť. Motor ukáže svoju silu okolo 3000o t./min, ale ani do tých 3000o t./min to nie je žiadna „akceleračná nuda“. Ako som už spomínal auto je sprevodované do mesta, preto vyššie rýchlostné stupne môžete radiť aj v nižších rýchlostiach. Napríklad v obciach pri 50km/h spokojne zaradíte 5 prevodový stupeň bez žiadnych podozrivých rezonancií motora, karosérie a interiéru vozidla. Toto sprevodovanie v mestských podmienkach mi veľmi vyhovuje, pretože vám nemusím obzvlášť zdvôraznovať pri tomto štýle jazdy v meste výbornú spotrebu.

 

Mesto mám za sebou a pred sebou mám okrsku s prudkým stúpaním a ostrými zákrutami,  som zvedavý ako to auto bude všetko zvládať. Auto v žiadnom prípade nešetrím, tvrdo ho skúšam svojou športovo jazdou , v ostrých zákrutách skúšam jeho (aj moje) maximálne možnosti (ESP on). Som milo prekvapený ako to rodinné kombi perfektne zvláda. Pred zákrutami idem prudko na brzdy a auto sedí ako prilepené. Predo mnou je krátka rovinka, cesta pokračuje nebezpečným klesaním na ktoré ma upozorňuje aj dopravná značka s množstvom zákrut. Logicky sa rýchlosť auta zvýšila, preto brzdenie je intenzívnejšie a častejšie. Som skutočne milo prekvapený, čo to auto dokáže. Vôbec nemám pocit že sa auto v zákrutách viac nakláňa, práve naopak kombík sa správa veľmi profesionálne. Brzdy stále reagujú presne a spoľahlivo. Bočne vedenie sedadiel je výborne. Podvozok zvláda priečne aj pozdĺžne nerovnosti k veľkej spokojnosti. Čo sa týka pneumatík stopu držia vynikajúco, ale ich hlučnosť je vyššia, mne osobne to však vôbec neprekáža. Aj napriek drsnej športovej jazde sa mi ESP nerozsvietilo , čo dokazuje, že auto má dobre jazdne vlastnosti. Pri testovaní i30 som mal aj ideálne poveternostné podmienky (jasno, sucho, teplota vzduchu: 25°C). Prichádzam na okrsku ktorá ma privádza späť do mesta k predajcovi vrátiť vozidlo.

file (5)

Spotreba pri teste:


Mesto: 7,6l/100km – Klimatizácia (zapnutá)


Mimo mesta: 8,1l/100km – Klimatizácia (zapnutá) Športová jazda.


Mimo mesta: 5,5l/100km – Klimatizácia (vypnutá) Normálna jazda.


Upozorňujem, že motor mal najazdených 250km.


Hyundai i30 ako celok je veľmi vydarené vozidlo. Interiér je veľmi vkusne vyriešený, všetky ovládače sú prehliadne a vodičovi na dosah. Kvalita materiálu mi tiež vyhovuje. Počas skúšobnej jazdy sa v interiéry neozývali žiadne podozrivé zvuky. Vonkajší vzhľad i30 je veľmi vkusný a vôbec nie je nudný. Pači sa mi. Atmosférická jedna šestka GDi je živá a veľmi pracovitá ale pri tom veľmi milo úsporná. "Kórejčania" latku kvality zodvihli dosť vysoko, pričom výbava vo vozidlách je dostatočne bohatá a cena je prijateľná. Auto s touto motorizáciou odporúčam vodičom ktorí jazdia väčšinou v meste a jeho okolí.


file (15)

 

 

Autor: Viktor Bednár, Igor "Béďo" Bednár st.
Foto: hyundai.sk

Galéria