BMW e30 335iT "Turbovka" z dielne Romana Kuchárika


Bang.sk

Roman Kuchárik je 25 ročný nádejný driftér. Motošportu sa venuje vlastne už od svojho narodenia pod vplyvom svojho otca, ktorý jazdil rally. Aj vďaka tomu sa od malička často plietol okolo áut, sledoval viacero televíznych programov s drift závodmi a ako fanúšik sa zúčastňoval pretekov. Jeho detským snom bolo stať sa jedným z nich.


V 18-tich rokoch, po získaní vodičského preukazu si zakúpil svoje prvé auto LADA 21011. Odvtedy sa píšu jeho prvé drift začiatky. Každým rokom si Roman šetril na silnejšie autá a nadobúdal stále viac driftérských zručností. Ako každý športovec, aj Roman sa snaží svoje hranice posúvať vyššie a vyššie a to sa mu bohužiaľ na Dobšinskom kopci vypomstilo. „Snehuľku“ rozbil na totálku, čo mu nabúralo jeho plány. No vďaka podpore kamarátom, sa rozhodol poskladať si ďalšiu e30, ktorá by dokázala jazdiť "bokom". Čo bolo isté, Roman už nechcel ostať pri výkone, ktorý mal. Jeho cieľom bolo posunúť sa niekam vyššie. Po dôkladnom premýšľaní sa napokon rozhodol, že si vystavia BMW e30 s turbom. 


Poďme si v krátkosti predstaviť vozidlo známeho košického driftera a rally „zabávača“ Romana Kuchárika. Ako sme Vám už vyššie uviedli, Roman pracuje na projekte BMW e30 sedan s motorom o objeme tri a pol litra posilnený turbom s rokom výroby 1990 "étriciatka na steroidoch" :-) Roman s týmto autom ako sám povedal plánuje jazdiť do kopca "bočnými dverami napred".


1452398_698890786801815_1532142467_n

Špecifikácia vozidla:

Motor:

M30 b35 uložený na pevno, pôvodne atmosférický motor z BMW e34 535i teraz nanovo poskladaný. Kompresný pomer upravený na 8,5:1, použité vstrekovače siemens 850cc. Turbo značky Holset použité z Mercedes-Benz dodávky o objeme valcov 6,3. Výfukové zvody vyrobené doma, regulácia tlaku turba pomocou externého Wastegatu. Sériové palivové čerpadlo by nestíhalo dávkovať toľko paliva, preto je použité vysokotlakové palivové čerpadlo . Celé je to odladené na programovateľnej riadiacej jednotke Megasquirt.  Motor disponuje výkonom 364koni a 559Nm pri tlaku 0,55baru a 100 oktánovom benzíne.


DSC_0651

Spojka:

Použitá keramická lamela so sériovým dvojhmotným zotrvačníkom aj prítlačným tanierom.

DSC_0630

Prevodovka:

Sériová manuálna 5Q

DSC_0762

Diferenciál:

Zavarený s prevodovým pomerom 3,64:1

DSC_0660

Podvozok:

Použitý plne nastaviteľný podvozok značky Xyz so špecifikáciou rally asfalt,  vpredu s unibalmi a nastaviteľnými odklonmi.

DSC_0548

Brzdy:

Predné e46 m3 so závodnými kovovými doskami, zadné sériové e36 kompakt.

DSC_0356

Interiér:

Osadený športový volant, sedačky Lico s platnou homologáciou a bezpečnostnými 4bodovými pásmy. Hydraulická ručná brzda vlastnej výroby, prídavné budíky na tlak turba, tlak paliva na vstrekovacej rampe, teplota výfukových plynov a teplota oleja. 


DSC_0365

Roman Kuchárik, jazdec:

Na aute je ešte nutné spevniť zadnú nápravu. Pravdepodobne tam budeme implantovať nápravu z e39 m5. Je potrebné dokončiť bezpečnostné prvky na aute, ako je bezpečnostný rám, ktorý zatiaľ ešte v aute nie je. Budúcu sezónu by som si chcel hlavne zadriftovať na pretekoch do vrchu, pretože to je pre mňa najatraktívnejšie zo všetkých týchto motoristických podujatí. Celkovo by som sa rád zúčastnil viacerých podujatí. V akom rozmedzí sa mi to podarí, záleží aj od financií. Ani jeden z moto športov nieje lacný špás. Z tohto dôvodu hľadáme sponzorov, pomocou ktorých získam prostriedky na to, aby som sa vedel predviesť v čo najlepšom svetle. Budem sa snažiť zamakať a podať najlepšie výkony, čím v neposlednej rade poteším aj všetkých svojich fanúšikov, ktorí mi držia palce a stoja zamnou. Som Vám za to nesmierne vďačný a už teraz sa teším na sezónu.



DSC_0678

 Vychutnajte si videjko s Romanom by Viktor Bednár



Spracoval: Viktor Bednár, Veronika Takácsová

Foto: Jakub Papcuňár

Video: Bang media

Galéria