Sebastian Loeb sa vydá na preteky k oblakom Pikes Peak Hill Climb na špeciálnom vozidle s pomerom jednej konskej sily na jeden kilogram.
Pri návrhu pretekárskeho auta musia inžinieri kalkulovať s rôznymi obmedzeniami a reguláciami v oblastiach ako rozmery a tvar karosérie, veľkosť a umiestnenie pohonu a mnohými inými technickými predpismi. Legendárny pretek do vrchu Pikes Peak však umožňuje v triede „Unlimited“ popustiť uzdu fantázii a premeniť ju na realitu. Peugeot sa už 30. júna pokúsi o vytvorenie nového rekordu na tejto trati so Sebastianom Loebom, známe sú konečne aj technické podrobnosti o vozidle, do ktorého si rally šampión sadne.
Bežné atmosférické motory strácajú s rastúcou nadmorskou výškou jedno percento výkonu každých sto metrov, už na štarte Pikes Peak tak majú mnohé vozidlá o 30 percent nižší potenciál. V Peugeote nič nenechali na náhodu a do pretekárskeho špeciálu nasadili derivát bi-turbo šesťvalca navrhnutého na vytrvalostné preteky. Agregát poskytuje výkon 875 konských síl, čo je viac ako v F1. Peugeot 208 T16 Pikes Peak tak bude najvýkonnejším autom, ktoré Loeb kedy šoféroval.
Veľkú pozornosť konštruktéri venovali aj minimalizovaniu hmotnosti. Ručička váhy sa zastavila na hodnote 875 kg, podarilo sa teda dosiahnuť magický pomer medzi hmotnosťou výkonom 1:1. Kvôli správnemu vyvážaniu auta je motor osadený pred zadnou nápravou. Z aerodynamických prvkov zaujme predovšetkým 2-metrové zadné krídlo, takmer polovicu prítlaku zabezpečuje tvarovanie spodnej strany auta. Karoséria má rúrkový rám a karbónové diely, dlhá je 4,5 metra, široká rovné dva metre a vysoká iba 1,3 metra.
Sila motora bude prenášaná cez 6-stupňovú sekvenčnú prevodovku na všetky štyri kolesá obuté do pneumatík Michelin. Jazdné výkony auta sú doslova závratné, z nuly na 100 km/h sa rozbehne za 1,8 sekundy, po ďalších 3 sekundách je na dvestovke, maximálnu rýchlosť 240 km/h dosiahne za 7 sekúnd.
Zdroj : autoviny.sk