Ide o odľahčenú verziu nesúcu označenie GT3-R a vychádzajúcu z modelu Continental GT V8 S. Novinka síce zhodila približne 100 kíl, no stále disponuje (nad)váhou presahujúcou s prehľadom dve tony, nakoľko váži až 2195 kg. Pod kapotou pracuje známy 4-litrový osemvalec, ktorý dostal novú dvojicu turbodúchadiel a prepracovaný softvér. Vďaka tomu sa pýši výkonom 580 koní a 700 N.m.
Výkonnostné parametre však i napriek spomínanej nadváhe dokážu vystreliť na stovku len za 3,8 sekundy. Túto hodnotu si v Bentley nesmierne vážia a uznávajú, nakoľko nahlas hlásia, že ide o najlepšie akcelerujúce a zároveň najdynamickejšie cestné vozidlo v histórii tejto značky! O prenos sily ako i spomínaný odpich sa podpísala prepracovaná osemstupňová prevodovka, ktorá však na úkor perfektnej akcelerácii a skráteným prevodom umožňuje verzii GT3-R dosiahnuť maximálnu rýchlosť "len" 273 km/h. Exteriér vozu bol pomerne citeľne prepracovaný, vpredu evidujeme karbónový splitter. Naopak vzadu pre zmenu pribudol naozaj netradične veľký spojler. Predná kapota prináša viditeľné nasávacie otvory, zadné koncovky výfukov boli úplne rozdelené.
Okrem unikátneho bieleho laku Glacier White a decentného polepu pribudli aj 21'' disky v čiernom prevedení, ktoré korešpondujú aj so všetkými lesklými plochami a lištami. Tie sú rovnako nahradené čiernym prevedením, či svetlometmi, ktoré dostali ešte tmavší podklad. Pod diskami sa nachádzajú účinné brzdy, ktoré pozostávajú zo 420-milimetrových karbónových kotúčov vpredu a 365-milimetrových vzadu. Uhlíkové vlákna nájdeme aj v interiéri, ktorý zdobia aj plakety tejto limitovanej edície, ktorá vznikne len v počte 300 exemplárov. Zadné sedadlá si už svoje miesto v tomto prípade nenašli. Naopak čierna koža Beluga sa nachádza všade, kde nenájdeme starú-známu Alcantaru.
Spracoval: Viktor Bednár
Zdroj: refresher.sk