Jaro Krajči prepísal traťový rekord na Jahodnej !


Bang.sk

Druhý júnový víkend sa uskutočnili ďalšie preteky automobilov do vrchu na Jahodnej. 5.  ročník Moris Cup Jahodná bol zaradený do  FIA šampionátov (FIA IHCC International Hill Climb Challenge,  FIA ECC Európskeho pohára a FIA HHCC ME historických automobilov).  Súčasťou podujatia boli aj dva národné šampionáty – majstrovstvá Slovenska MSR a majstrovstá Poľska GSMP.
_DSC0353


 

Na trati dlhej 4 750 metrov  si prišlo zajazdiť  100 jazdcov hlavne z Poľska a Maďarska. Predjazdcami na trati boli dve audiny z Nemecka v úprave MTM. Konkrétne audi R8 a RS3. Okrem týchto krásnych áut sa mohli diváci tešiť na Ďodiho S1, ďalšie historické autá a hlavne na formuly.  Počasie bolo vynikajúce ako pre jazdcov, tak aj pre divákov.  Avšak ani to nestačilo aby sa podujatie zaobišlo bez havárii. Aj keď preteky trvali dva dni, ale do hodnotenia FIA  sa počítal iba prvý deň. Aj to bol dôvod, prečo sa veľa jazdcov v nedeľu už nepostavilo na štart.
_DSC0071_DSC0081


 
Video z jazdy predjazdca na Audi R8 MTM

 

V nedeľu nepretekal ani Igor Drotár, ktorému deň predtým odišiel motor na jeho fábii WRC. Peter Ambrúz a Poliak Roman Baran sa po sobotných haváriách tiež pobrali domov. Viac šťastia mal Maďar Roland Moqyoros ako aj naši jazdci Miroslav Šutľák a Roman Pazderák. Ich mechanici dokázali spojazdniť štrajkujúcu techniku a jazdci mohli pokračovať v bojoch o body. Štartová listina druhého dňa obsahovala spolu 94 mien, o päť menej ako v sobotu. Nanešťastie, priebeh pretekov niekoľkokrát pribrzdili nedobrovoľné prestávky spôsobené technickými problémami áut či haváriami. Stretu so zvodidlami sa nevyhol ani Martin Koiš. Tomáša Ondreja a poliaka Roberta Šteca  postihli technické problémy.


_DSC0142_DSC0158


 

V teplom a slnečnom počasí sa v prvej tréningovej jazde s absolútne najlepším časom blysol Jozef Béreš jun. za volantom Audi Quattro S1. Neskôr ale prebrali taktovku favorizované monoposty F3000. Čech Václav Janík bol nášmu Jaroslavovi Krajčímu omnoho zdatnejším konkurentom než v sobotu. Prvú súťažnú jazdu dokonca vyhral a stanovil nový traťový rekord 1:49,510 s. Veľkolepé finále bolo na spadnutie. V ňom sa už Janík nezlepšil, práve naopak. Druhú jazdu mal pomalšiu o približne šesť desatín, zatiaľ čo Krajčí poriadne zrýchlil a opäť prepísal históriu. Nový rekord 4.750 metrov dlhej trate má hodnotu 1:48,440 min. V súčte oboch jázd bol slovenský pilot lepší o 0,4 sekundy a stal sa absolútnym víťazom pretekov. Už s úctivým odstupom vyše osemnástich sekúnd skončil tretí Tomasz Nagórski z Poľska, šoférujúci najrýchlejšie „plechové auto“ - Subaru Impreza 4Turbo. Náš Jozef Béreš jun. si polepšil oproti sobote, a skončil na celkovom 6.mieste.


Vo videu si môžete vychutnať jazdu Jozefa Béreša na Audi Quattro S1

_DSC0152

 

Čerstvý tridsiatnik Tomáš Kukučka si svoj narodeninový darček vychutnal dosýta. Pri svojej  premiére za volantom Škody Fabia WRC  s krásnym designom vyhral triedu A nad 2000 cm3 aj v nedeľu. Na stupne víťazov sa spolu s ním postavil aj druhý Martin Koči (Mitsubishi Lancer Evo VIII) a Michal Kovalčík (Škoda Octavia WRC).
_DSC0130


 

V hodnotení triedy N nad dva litre,poliak Damian Lata vrátil Vlastimilovi Majerčákovi požičané a vyhral. Súboj dvoch Mitsubishi Lancer Evo IX to bol pekný, no najmä tesný. Veď vo finále rozhodli necelé dve sekundy. Jozef Jágrik za volantom ďalšieho Lanceru dokázal zopakovať tretie miesto zo soboty. Malé N-ká do dvoch litrov ovládol Maroš Palko s Renaultom Clio a nechal za sebou celú plejádu poľských jazdcov._DSC0204
Celkové oficiálne výsledky nájdete na stránke organizátora.


 

Autor: Martin Hudák
Foto: Jakub Papcuňár
Video:Viktor Bednár

Galéria