Prečo práve downtown?


Bang.sk

downtownCassovia Downtown - ako vlastne vzniklo celé toto šialenstvo, ktoré nakoniec po niekoľko mesačnom úsilí zainteresovaných ľudí vyvrcholí niečo vyše osem hodinovou akciou, ktorá so sebou strhne tak ako jazdcov aj divákov?

Cassovia Downtown 2011
Písal sa rok 2010, myslím že to bolo studený novembrový večer. Sedel som si v teple domova spokojne na gauči a sledoval som športové noviny. A zrazu to prišlo!...reportáž z Južnej Ameriky o preteku s názvom downtown!...Vyhral ho náš najlepší biker Filip Polc. Reportáž skončila... a ja som začal uvažovať, "V cudzine to funguje prečo by nemohlo aj u nás?" ...a tak som začal zisťovať ako sa vlastne organizuje takýto pretek. Na webe som si našiel články, že sa podobné akcie už na Slovensku pred pár rokmi uskutočnili. No všetky tak ako rýchlo začali, aj skončili. Spoznal som týpka menom Peťo Choreň, ktorý sa ponúkol ku spolupráci. Mal skúsenosti s reklamou nejaké tie kontakty a hlavne bol do toho zanietený tak ako ja! ...a tak sme začali hľadať vhodnú lokalitu. Voľba nakoniec padla na sídlisko Dargovských Hrdinov po košicky Furča. Dali sme dokopy projekt, vybrali sme s pár chlapcami možný profil trate, s ktorým sme sa vybrali na miestny úrad. Prvé čo sme nečakali na stretnutí a to neskutočnú ústretovosť zo strany starostu mestskej časti. Tým pádom sa nám povolenia podarilo vybaviť celkom rýchlo. Ale predsa to zabralo zopár týždňov. Byrokraciáááááááá !!!!! Povolenia vybavené, čas zháňať potencionálnych sponzorov. Tak ako to už býva zvykom skoro nikde sme nepochodili s týmto projektom. Nikto Vám len tak nechce dať sponzorsky príspevok, či už v materiálnej a už vôbec nie v peňažnej forme. No po čase behania sa našlo zopár firiem, bike shopov, ba dokonca aj jedno tetovacie štúdio, ktoré nás podporilo.

Nastal čas na plagát akcie! ...oslovil som dlhoročného veľmi dobrého kamaráta Fežota či by nám v tomto smere nepomohol. Pre neho to bolo tiež niečo nové. Pustili sme sa do práce tuším, že plagát sme začali riešiť niekedy v júli. Vybrali sme sa na Furču, nafotili sme sa v rôznych pózach, vybrali sme to najlepšie čo to mohlo byť. A bol z toho Števo Šipoš! ...tí ktorí máte doma minuloročný a tohtoročný plagát vedzte, že jazdec je rovnaký len póza sa zmenila ...Plagáty išli do výroby pred začiatkom augusta v podstate mesiac pred pretekmi sa to začalo vylepovať.



Ďalšie čo sme potrebovali vybaviť bolo materiálno technické zabezpečenie budúcej trati. Na to som oslovil dlhoročného kamaráta Jančiho z rodinnej firmy JAMADA Stav, ktorý nám materiálne aj dodávkovo pomáhal od vzniku celého projektu a čo mňa veľmi teší, že naša spolupráca pretrváva až do dnes! ...Vybavil nám hranoly, vybavili sme palety a hor sa do stavania. Tu nastal menší problém, ktorý nebol zapríčinený nedostatkom vedomostí zo stavania drevených prekážok v lese, ale bol skôr zapríčinený nedostatkom pracovnej sily ! V priemere sme na nich celý čas makali len dvaja. Najochotnejší bol len Kubes, u ktorého sme to celé dávali dokopy. Tým, že sme boli na to v podstate len dvaja sme prekážky dokončovali ešte dva dni pred pretekmi. Niečo nemysliteľné a neskutočne priam až skutočne deprimujúce. Prišiel deň pretekov dátum padol na 10.9.2011. Trať sa pripravovala už od skorého rána myslím, že približne od tretej hodiny rannej. Jedno šťastie, že sme prekážky mali zamknuté v podjazde cesty, ktoré sme si tam naznášali už v piatok. Rozmiestňovanie hektické nakoľko sme to všetko nosili v jednej dodávke. Páskovanie to isté. Niet nad trocha nervov hneď zrána. V podstate celý deň bol hektický deprimujúci, nervujúci a ja som už len čakal kedy to všetko skončí. Telefón zvonil od hovoru ku hovoru. Nič nechcelo vychádzať. Elektrina vypadávala, elektrocentrála nestíhala – všetko sa ... Naštastie vážne zranenia nás obišli a preteky skončili aj keď s miernym meškaním. Prebehlo vyhlásenie jazdcov. Nastalo pratanie. A tu nastal ďalší problém. Janči, ktorý nám v dodávke prekážky doniesol na Furču sa na pretekoch nechutne zranil. Prekážky nemal kto odniesť, tak si na Furči v podjazde spokojne pobudli ešte dva týždne po pretekoch. Ohlasy na preteky boli zmiešané. Predsa to bolo niečo nové nečakané, také betónové. Niekto chválil, niekto nadával na veľmi šliapavé priam XC-čkové rovinky na ktorých super mäkké zmesi trhali asfaltový povrch jedna radosť. Organizačne sme boli radi, že sme to nejako zvládli aj keď to stálo veľké množstvo energie. Vďaka týmto pretekom som získal veľa skúsenosti s organizáciou, veľa nových kontaktov, známostí, prísľubov dokonca som robil aj reportáž v telke. Po pretekoch nasledovala kalba na afterke. K nej sa nebudem vyjadrovať lebo si toho nepamätám veľa ani z tejto v podstate. No nič poďme ďalej. Po prehodnotení všetkých plusov a mínusov sme sa rozhodli organizovať aj druhý ročník pretekov. A už sa k tomu dostávame.



Cassovia Downtown 2012
Čo priniesla dvojka? ....ešte viac roboty. Prečo?...pretože musela byť aspoň o 250 krát lepšia ako prvý ročník!...A bol lepší? ...Ta neviem či ne hééj! S čím sme nepočítali? ...že nám príde na preteky viac ako 120 jazdcov !!! Štartovná listina bola obsadená za menej ako 24 hodín !!! Na Slovensku niečo nemysliteľné! Jedinečné! Krásne! Záujem jazdcov prekročil moje očakávania niekoľko krát! Verím tomu, že ak by sme nechali štartovnú listinu bez limitu tak by sme mohli kľudne počítať aj s 200 jazdcami. Báli sme sa, že by mohol meškať vývoz. No nemeškal by ...

Na druhom ročníku pretekov sme začali makať do istoty o mesiac skôr ako na jednotke. A to sa aj vyplatilo. Papiere, povolenia a iné byrokračné sračky sme vybavili už v priebehu mesiaca marec. Upravil sa pôvodný projekt. Zmenili sa údaje o mieste a dátume konania pretekov. Nové miesto. Nový dátum ! ...Nový dizajn, nové prekážky, nové myšlienky, nové nápady. To všetko bolo nové len názov projektu ostal rovnaký. Jedine doplnený o číslicu dva. Výber dátumu musel byť veľmi presný nakoľko rozšírením štartovnej listiny na odvážnych 120 pretekárov sme nesmeli dopustiť, aby sa nám naše preteky nebili s dátumom konania inej akcie. Preto aj ten neskorý dátum. Museli sme to posunúť až na 22.9.2012. Predošlé víkendy neboli voľné. Na tom Slovensku sa stále niečo deje. Za chvíľu bude „dam tam“ organizovaný na INRI-ho.

korytko downtownPred letom sme začali obiehať minuloročných sponzorov. Niektorí prisľúbili účasť niektorí nie. Nastal čas zháňať niečo nové. To čo sa podarilo to bolo nakoniec aj na plagáte. Najväčšou finančnou injekciou projektu bolo získanie finančného grantu od spoločnosti Intenda ! ...Hneď to bolo o niečo jednoduchšie. Tým že cez leto fičal u nás Slovenský pohár v zjazde, kde som bol v podstate skoro každý víkend, neostalo mi cez leto veľa času tráviť nad downtownom. V Júli sme ešte spoločne s portálom Bang.sk vyhlásili súťaž o NAJ fotku, ktorá mala byť základom budúceho plagátu súťaže. Človek sa učí na vlastných chybách, takže budúci rok s niečím podobným nerátajte. V podstate môžem ďakovať jedine Fežotovi za to čo dokázal s víťaznou fotkou a za celkový dizajn plagátu !!! Sponzori poriešený, plagát hotový, nastal čas koncom augusta začať riešiť materiál na stavbu prekážok. Tým že sme dostali grant sme zašli rovno na pílu. Čerstvo narezané hranoly, dosky mi padli vhod. Zdvihlo to aspoň úroveň pretekov. A konečne ostalo niečo aj na dopady. Priama úmera sa ukázala aj tento rok. Na prekážkach v prvom ročníku sme makali dvaja, teraz sme boli na to štyria pravidelní účastníci. O rok budeme šiesti :D ... Prekážky išli o niečo rýchlejšie. Skôr sa stihli dokončiť – pripraviť. Deň pred pretekmi sme si postavili jeden fešný dopad z lešenia, zakryli ho OSB doskami, postavili sme konštrukciu rozjazdovej rampy a o schody pribili dosky na budúci finálový drop. Išlo to ako po masle ! ...Sobota ráno. Budík nechutne zvoní už o 3:00 ráno na miesto prichádzame o 4:00. Jedno šťastie že nám Vrba zapožičal dodávky už v piatok a my sme mohli do nich spokojne naložiť všetky prekážky, ktoré prenocovali priamo na KVP. Ráno štandartne zhony. No potom prišiel boom v podobe elektrikára, ktorý nás o 6:00 nechcel pripojiť k sieti elektrického napätia aj napriek tomu, že sme mali potrebné povolenia a žiadosti vybavené! Hold nastala chyba v komunikácií. Naštiastie to potiahli elektrocentrály. No čo by sme my bez nich robili. Ďalší problém nastal s prekážkami, keď ešte o 7:30 ráno sme nemali v podstate rozložené nič. Chlapci ale zamakali a podarilo sa nám do začiatku tréningu všetko pripraviť. ĎAKUJEM zúčastneným za plné nasadenie! ...Cením si to! Preteky v plnom prúde. Síce som si trať opäť nevyskúšal, ale zato som sa už spokojne po trati pohyboval a pozoroval hrotitelov ako dávajú jednotlivé prekážky. Prebehlo vyhlásenie zbalili sme trať, utekali domov sa umyť najesť a naspäť do mesta na after party, ktorá sa konala ako v minulom ročníku v Riders Pube. Kalilo sa neskutočne až do rána! Prišlo omnoho viac ľudí ! ...Super akcia doplnená o super záver! Ďakujem za gratulácie ...ďakujem aj sponzorom aj všetkým zúčastneným osobám na tomto projekte. Vidno že sa to oplatilo robiť! Na záver by som chcel citovať jednu pravdu z fasbuku : „Cassovia Downtown nie sú len preteky ...je to kurevsky veľká výzva zdokonaľovania samých seba, prekážok, potu, driny, nervov, byrokracie... a ak to náhodou vyjde tak je to v danom momente to najkrajšie na celom svete!“ ...takže možno bude Cassovia Downtown 3 a možno ani nebude. Nechajme sa prekvapiť. Ak bude ešte chuť, chcenie a hlavne čas. Teším sa na ďalšiu sezónu, som veľmi zvedavý čo prinesie. Jednoznačne Enjoy the Ride !

Celkové video z akcie:


Autor: Tomáš "Bači" Bačo
Foto: Matúš Zeťák, Jakub Papcuňar, Vladimír Václavík
Video: TTNs Production
Viac foto nájdeš TU, výsledky a jazdy v tomto článku.

Galéria