V dnešnej dobe to snáď ani bez poriadneho bicykla už nejde. Kúpiť sa dajú za pomerne slušné ceny, no niekedy však ani to nestačí. Ak chcete mať bicykel skutočne v tip top stave je nutné sa obrátiť na profesionálov, ktorí im najlepšie rozumejú. Ak ste už niekde videli červený kríž s logom Suspension clinic, natrafili ste pravdepodobne na odborníkov práve z tejto oblasti. Sú dvaja a my vám dnes prinášame rozhovor s jedným z nich.
1. Ahoj Lukáš. Pre tých, ktorí ťa nepoznajú sa nám prosím v úvode trošku predstav. Kto si a čomu sa venuješ.
Volám sa Lukáš Booc, pracujem v Suspension clinic. Zaoberáme sa servisom bicyklov, úpravou pruženia, tlmenia. Ponúkame taktiež špeciálne služby pre cyklistické tímy aj jednotlivcov – technickú podporu na pretekoch, úpravu bicyklov na mieru.
2. Ako vznikla myšlienka Suspension clinic. Kto stál na jej čele a ako ste sa dopracovali až k dnešnej podobe.
Prvotná myšlienka vznikla v hlave môjho obchodného partnera Martina Brennera. Chcel vyskúšať pracovať na tuningu a servise vidlíc, tlmičov a celých bicyklov. Trošku sme to prerátali a dohodli sa, že vyskúšame, či sa tým dá živiť. Založili sme si živnosť a začali pracovať. Po vzore zahraničných firiem sme po roku zistili, že to môže fungovať aj u nás.
3. Nebáli ste sa hneď v úvode pustiť do risku a ponúkať niečo úplne nové – úpravu a tuning vidlíc a tlmičov. Nebolo by jednoduchšie začať klasickým servisom?
V podstate sme nemali čo stratiť. Obaja sme boli v tej dobe zamestnaní. Bolo to hlavne o tom, že sme chceli vyskúšať niečo nové a ponúknuť niečo, čo tu ešte nebolo. Podarilo sa nám tak vyplniť dieru na trhu.
4. Viete aj v dnešnej dobe ponúknuť niečo, čo iné servisy neponúkajú?
Snažíme sa prinášať nové veci. Hlavne upravovať rôzne nedostatky, ktoré pásoví výrobcovia často na produktoch nechávajú. Tie často pripravujú aj rok dopredu a keď sa vyskytne nejaká vada nedokážu ju spätne upraviť. A tu je priestor práve pre nás, aby sme sa realizovali. Snažíme sa ponúkať aj vlastné vylepšenia a patenty, aby veci fungovali presne tak ako majú.
5. Vieš uviesť aj nejaký príklad, čo ste priniesli na slovenský trh konkrétne vy?
Najznámejším príkladom je úprava vidlíc - Boxxer. Zo základného modelu dokážeme urobiť TOP model tak, že ho upravíme na váhu jazdca, vyrobíme dvojstupňové tlmenie (na ktorom kolega pracoval niekoľko mesiacov, asi rok sme ho testovali, aby bolo skutočné kvalitné a stopercentné). Spolupracujeme so špecialistami, ktorí nám vyrábajú diely. Celý pracovný proces je zložitý, keďže samotný návrh bol dosť prácny. Ohľad sme brali hlavne na spokojnosť zákazníka a cenovú dostupnosť.
6. Ak tomu správne rozumiem, dokážete prepracovať, nie len opotrebované komponenty, ale taktiež aj nové zbavíte výrobných vád.
Presne tak.
7. Ak sa niekto stále nevie rozhodnúť, či potrebuje jeho bicykel špeciálny servis. Čo by ste mu poradili?
Vyhľadať nás možno vždy na pretekoch Slovenského pohára v zjazde alebo napísať mail či zatelefonovať a dohodnúť si návštevu u nás. Postup je zvyčajne rovnaký. Jazdca si posadíme na bicykel a prezrieme nastavenie pruženia tlmiča aj vidlice. Porozprávame sa o tom, na aký účel je bicykel určený, čo s ním chce jazdiť, čo od neho očakáva a podobne. Podľa toho sa bicykel snažíme nastaviť. Treba si však uvedomiť, že každý rám, vidlica a tlmič sú iné a majú aj svoje obmedzenia. Vždy však nájdeme kompromis.
8. Kde vás môžu ľudia najbližšie stretnúť alebo ako vás osloviť?
Teraz, hlavne v sezóne, je to dosť ťažké, byť všade a všetko stíhať. Zabezpečujeme servis pre Bajkulu v Bratislave. Tam máme vlastne dielňu, kde nám môžu zákazníci priniesť vidlice, tlmiče aj celé bicykle. Chodíme na Slovenský pohár v zjazde, takže ak sa niekto niečo potrebuje opýtať, sme k dispozícii. Taktiež fungujeme aj online. Telefonicky je to trošku ťažšie, hlavne keď je veľa práce a nie všetko sa vždy dá urobiť hneď. Najlepšie teda je napísať otázky mailom.
9. Ako je to s cenami. Máte pevný cenník?
Táto práca je špecifická. Preto aj úkony majú rôzne ceny. Vždy potrebujeme vidieť stav bicykla alebo komponentu, aby sme mohli určiť presnú cenu. Základný cenník však máme rozpísaný na internete.
10. Lulu, ďakujeme za rozhovor a prajeme veľa pokazených bicyklov :))))
Aj ja ďakujem.
Zdroj fotografií: Archív Lukáš Booc a Martin Brenner
Autor: Mimi Poklembová